facebook

12 octombrie 2013

Cozonac pufos


Ingrediente necesare:
- 220 ml lapte
- 230 gr zahar
- 3 oua
- 1 lg smantana
- 35 ml bors
- 1 fiola esenta rom
- 1 praf sare
- 100 ml ulei
- 70 gr unt
- 810 gr faina
- 35 gr drojdie
- coaja rasa de lamaie si/sau portocala
Pentru umplutura:
- cacao/ scortisoara
- nuci ,rahat ,stafide etc

Mod de preparare:
De cand am masina de paine, framantarea cozonacului a devenit floare la ureche :)
Toate ingredientele de mai sus de pun in cuva masinii, in ordinea in care au fost trecute in reteta.
Vasul astfel pregătit se pune în maşina de făcut pâine şi se selectează programul pentru aluaturi (sau cum are fiecare) . Pentru un aluat mai pufos, eu îl pun de două ori la programul de frământat.
Dupa ce aluatul este bine dospit, il luam si il asezam pe masa de lucru unsa cu ulei.
Impartim aluatul in doua s-au vb trei parti (in functie de cat de mari aveti tavile pentru copt).
Fiecare bucata de aluat o intindem pe masa de lucru unsa cu ulei.
Pe aceasta foaie de aluat intinsa adaugam cacao, nuci maruntite, bucatele de rahar, stafide, alune, scortisoara, mac sau ce prefera fiecare.
Dupa ce am adaugat tot ceea ce ne place ca umplutura, rulam aluatul si il adaugam in tavile pentru cozonac in care am pus hartie de copt ( tavi pe care le-am tinut la caldura).
Lasam cozonacii sa creasca in tavi, la loc cald, timp de 30-40 de minute, dupa care ii ungem pe deasupra cu albus de ou si ii dam la cuptorul preincalzit pentru 45-50 de minute.
Cuptorul nu se deschide 25 de minute, pana cand cozonacii prind bine forma, dupa acest timp putand fi intorsi in cazul in care cuptorul nu coace uniform.
Dupa ce s-au copt, se scot din forme, se lasa la racit, dupa care ii puteti savura.
Mmmmmm, parca le simt inca aroma!!!!!!!!


Cu scortisoara, nuci si rahat:

4 comentarii:

  1. wooow arata delicios, aduce a iz de sarbatoare, o pufosenie tare draga mie.....!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aoleu, ce bine arata!!! Mi-ai facut o pofta! Interesant ca ai pus bors si smantana, n-am stiut de asa ceva pana acum.

    RăspundețiȘtergere

Ultimele comentarii